czwartek , 20 Wrzesień 2018
Home » Aktualności » Twórcza Zielona Szkoła.

Twórcza Zielona Szkoła.

https://zsorudy.szkolnastrona.pl  na swojej stronie przekazuje sprawozdanie z tegorocznej Zielonej Szkoły dla klas III w Mrzeżynie.  O tym jak było możemy przeczytać poniżej, możemy również zobaczyć wiele atrakcyjnych zdjęć z pobytu. Zapraszamy do lektury tego materiału.

„Powiedz mi – zapomnę.

Pokaż mi – a zapamiętam.

Pozwól mi działać – a zrozumiem.”

Konfucjusz

Zielona szkoła – to forma edukacji, która jest źródłem twórczej pracy nauczyciela i ucznia. Ma spełniać określone cele dydaktyczno-wychowawcze i integracyjne. Uczenie się przez przeżywanie przynosi większe efekty, niż nauka w szkolnej ławce, dlatego tak jak w poprzednich latach postanowiliśmy odwiedzić wybrzeże naszego kraju, a mianowicie Mrzeżyno i okolice. Dzięki temu nasi uczniowie mieli szansę bezpośredniego poznawania przyrody i pięknych zakątków naszego kraju.

3 czerwca 2018r. późnym wieczorem wyruszyliśmy w podróż. Nasza grupa składała się z 46 uczniów klas III i 5 osób opieki pedagogicznej. Już na początku przy pożegnaniu nie obyło się oczywiście bez łez, bo większość uczestników, po raz pierwszy w swoim życiu opuszczała swoich ukochanych rodziców na cały tydzień. Otuchy dodał nam Pan dyrektor, który również serdecznie nas pożegnał i życzył szczęśliwej podróży. A więc w drogę nad polskie morze!

Podróż była długa, ale los postanowił nam ją wynagrodzić, bo w ośrodku czekały na nas nie tylko ładne pokoje z łazienkami, ale przede wszystkim smakowite posiłki i wspaniały, zawsze życzliwy personel, a pogoda była wymarzona: słońce, słońce i jeszcze raz słońce.

Na miejscu czekało na nas wiele atrakcji i wycieczek po okolicy. Wraz ze wspaniałym panem przewodnikiem odwiedziliśmy kilka bardzo ciekawych miejsc.

Na pierwszą wycieczkę udaliśmy się we wtorek do Parku Rozrywki w Zieleniewie. Czekały na nas takie atrakcje jak: mini zoo, przejażdżka na koniu, pokazy kaskaderskie, ekstremalna jazda autem terenowym, elektryczne hulajnogi, jazda rowerem po linie na wysokości, beczka śmiechu, ujeżdżanie byka, ścianki wspinaczkowe, wodne kule i wiele wiele innych.

Ogromne wrażanie zrobił na nas Kołobrzeg, do którego udaliśmy się już w czwartek na kolejną wycieczkę. Tam czekało na nas: zwiedzanie Muzeum Wojska Polskiego, wizyta w Katedrze, zwiedzanie Ratusza, spacer wzdłuż promenady Parsęty oraz molo, Pomnik Zaślubin, wejście na latarnię morską oraz rejs statkiem “Santa Maria”.  Imprezy pirackiej nie zapomni chyba nikt – wspaniała zabawa i ogrom śmiechu.

Ostatnia wycieczka odbyła się w sobotę. Odwiedziliśmy Fort Gerharda w Świnoujściu. Przeszliśmy tam prawdziwą musztrę pruską oraz wystrzał z armaty, na szczęście nie trafił w nasz autobus. Podziwialiśmy również Jeziorko Turkusowe. Tego samego dnia spacerowaliśmy po molo w Międzyzdrojach, a w Trzęsaczu oglądaliśmy prelekcję multimedialną na temat historii tego niesamowitego miejsca.

Nie obyło się bez dyskotek. We wtorek już od samego rana, wszyscy dopytywali się o dyskotekę i szykowali się do tańca. Chłopcy nie mogli się napatrzeć na pięknie wystrojone koleżanki. Kolejną dyskotekę mieliśmy w sobotę, tym razem w powiększonym gronie z sąsiednią grupą, podczas której nawiązywaliśmy kolejne znajomości.

Każdą wolną chwilę spędzaliśmy na plażowaniu, budowaniu niesamowitych budowli z piasku oraz skakaniu przez morskie fale. Korzystając z placu zabaw przy naszym ośrodku bawiliśmy się na świeżym powietrzu. Codziennie także uprawialiśmy gimnastykę poranną.

Czwartkowy wieczorów zakończyliśmy bardzo późno spacerem po Mrzeżynie oraz podziwianiem zachodu słońca, który nad morzem wydaje się być jeszcze piękniejszy. W piątkowy wieczór zorganizowaliśmy uroczyste ognisko ze wspólnym biesiadowaniem i śpiewaniem poznanych szantów oraz piosenek harcerskich.

Atrakcji było co nie miara, nie sposób ich wszystkich wymienić i opisać! Jednym słowem SUPER!

To co widzieliśmy, to co zrozumieliśmy i tego czego doświadczyliśmy nie da się nauczyć z żadnej książki, ani podręcznika. Tam trzeba było być i samemu to przeżyć. Samemu doświadczyć, by zrozumieć lepiej.

*** Zdjęcia zobacz tutaj: https://zsorudy.szkolnastrona.pl/a,265,zielona-szkola-klas-iii-mrzezyno-2018